Uppskatta det oväntade
Jag har den senaste veckan funderat på hur mycket jag förväntar mig ett gott bemötande. Jag har aldrig tyckt det är enkelt att ringa upp främande människor, eller ta kontakt med personer jag aldrig tidigare mött, men när jag gör det tror jag på vänlighet och förväntar mig det samma tillbaka. När deta inte sker blir jag ledsen och besviken, undrar vad som gick fel.
När motsatsen händer, alltså då servicen är mer än förväntad, blir jag ödmjuk, glad och tacksam. Ni vet det där extra leendet, den extrra ansträgningen och den fantastiska känslan av inlevelse som vissa inom service erbjuder. Dessa underbara människor som ger lite mer än resten, som står ut med lite mer, går helt enkelt inte att höja tillräckligt till skyarna.
Har själv fått sådan respons denna vecka och njuter. Tackar härmed alla underbara människor jag kommit i kontakt med genom mitt arbete samt de på BoD som förstått god service.
Kära vänner bjud på er själva, gå en liten bit längre och gläd en medmänniska. Kram